Matka lähestyy. Vielä pitäisi jaksaa rutistaa neljä tiukkaa työpäivää (ja kuten huomaatte, tässä sitä ahkeroidaan...). Pakkaaminen on todellakin vaiheessa, mutta sen verran olen saanut aikaiseksi, että puolet pyykkivuoresta on pesty. Tänään pitäisi sitten jatkaa sitä urakkaa, niin pääsisi sitten torstaina valitsemaan matkavaatteet ja pakkaamaan. Perillä on vielä kesä, mutta pitää varautua siihen, että jos sää muuttuu syksyisemmäksi, voi olla märkää ja koleaakin.

Kultsi ei ollut moksiksikaan mun perjantain shoppailuista, taisi itsekin tykätä mun uudesta hameesta, jolla lupasin liihottaa pitkin Pariisin katuja... Ja mä kun olin varma, että se vetää herneen nenään.

Viikonloppu meni laihdutuksen kannalta vähän kehnommin, mutta vaaka on silti näyttänyt joka aamu 60 kiloa. Sen on pakko nytkähtää 59.5 kiloon ennen matkaa, pakkopakkopakko. Pitäis varmaan olla nämä viimeiset päivät herkuttelematta turhia, niin voisi paino laskeakin.

Herkuteltua tulikin viikonloppuna oikein olan takaa. Perjantaina oltiin ulkona syömässä, pihviannos ja jälkkäriksi jäätelöannos, jossa oli kinuskikastiketta ja suolapähkinöitä, nams. Ja punkkua ja olutta ihan kiitettävästi. Lauantaina käytiin katsomassa vanhuksia ja tietenkin joka kyläpaikassa oli tarjolla pullaa ja keksejä ja jäätelöä ja niitä myös tyrkytettiin urakalla. Eikä kahta ilman kolmatta, eilen käytiin jo perinteeksi muodostuneella sunnuntaikävelyllä ja kotimatkalla poikettiin taas ostamaan jäätelöt, nams. Eihän nämä herkuttelut tietenkään mitään kuolemansyntejä ole, mutta mulla on vain koko ajan pinnassa se pelko, että kun tarpeeksi usein antaa itselleen luvan mässätä, niin siitä tulee taas päivittäistä. Ja siitähän ei hyvä heilu.

Reissussa aion kyllä nauttia hyvistä ruoista ym., koska olen todennut, että lomalla on niin erilaista, että kotona omaksuu taas kuitenkin sen vanhan elämän ja ne rutiinit, joita ennen lomaa oli. Tärkeintä olisi nyt pitää ne arkirutiinit. Ei jäätelöä, pitsaa, hamppareita, pullaa, karkkia tai sipsejä.

Viime viikko oli liikunnan kannalta huippuhyvä. Askelia kertyi keskimäärin 12530 päivässä. Suurin lukema oli sunnuntaina, 19504 askelta, ja pienin lauantaina, 6049 askelta (matkustus-/kyläilypäivä). Mittari on kyllä kullanarvoinen motivaattori!