Olen räpiköinyt viikon läpi niin hyvin kuin olen suinkin pystynyt. Yhden kerran kävin lounaalla työpaikkaruokalassa, mutta muuten olen ainakin töissä ollessani pysynyt tiukkana ja syönyt tosi paljon kasviksia ja hedelmiä ja niiden lisäksi jonkun hyvin kevyen lämpimän ruoan näkkileivän kera. Yksi uusi löytö kaupan hyllyltä on Blå Bandin Sinihomppari-kuppikeitto. Vähänkö on hyvää!

Illatkin on menneet melko hyvin, olen yrittänyt kovasti minimoida leivän syöntiä ja jopa onnistunutkin. Turhia (?) kaloreita tulee valitettavasti alkoholijuomista, tälläkin viikolla kumottiin puoliksi pullollinen punkkua yhtenä iltana ruoan kanssa ja toisena iltana meni pari kaljaa... Ja tänään on taas ruokaa, joka suorastaan huutaa punaviiniä, enkä minusta tietenkään ole sitä huutoa vastustamaan... Alkoholin nauttimista pitäisi kyllä jotenkin saad vähennettyä, mutta liha on heikko. Karkit ja  sipsit pystyn kyllä jättämään pois, mutta mitä olisi viikonloppu ilman hyvää ruokaa ja punkkua?

Eilen käytiin 3.26 km kävelyllä, kun polvikin taas toimii joten kuten. Tiedän, että täytyisi pitää sitä levossa, mutta ulkoilu tekee hyvää ja me ei koskaan muulloin jutella kultsin kanssa niin monipuolisesti ja paljon kuin kävelylenkeillä. Ja kun se on vähäisen kotijumpan lisäksi ainoa liikuntamuotoni tällä hetkellä, niin on ihan pakko. Pudotkoon vaikka koipi matkalle, mutta mun on pakko liikkua edes vähän, aina kun pystyn!!

Vääntelin tänään tylsän työpäivän lomassa uusia tavoitteita exceliin. Päätin yrittää loppuvuoden ajan laihtua noin 250 grammaa viikossa eli kilon kuukaudessa. Se voi olla liian kova tavoite, mutta siihen pyritään silti! Siinä tilastoja tutkiessani huomasin, että olen nyt ihan samoissa lukemissa kuin mitä olen alhaisimmillani ollut ennen kesälomaani elokuun alussa. Ja tänään on takana pisin yhtäjaksoinen pätkä, jolloin painoni on ollut aamuisin korkeintaan 61 kiloa. Eli suunta on ihan ok. En vain malttaisi millään odottaa sitä aamua, kun vaaka näyttää ensimmäistä kertaa lukemaksi tasan 60 kiloa tai vielä parempaa;  viitosella alkavia lukuja! Niitä olen nähnyt viimeksi tammikuussa 2003, kun olin laihduttanut 5 kuukaudessa viitisen kiloa ja homma lopahti siihen.