Jossain vaiheessa viikkoa olin varma, ettei perjantai tule koskaan, mutta kylläpä nyt hymyilyttää! Varsinkin, kun illalla on tiedossa visiitti paikkakunnan parhaaseen ravintolaan... Oon jo miettinyt ruokavaihtoehtojakin, alkuruoaksi otan suppilovahverokeiton ja pääruoaksi tietty jonkun pihvin, nam! Ja jos vielä sais jotakin hyvää ranskispunkkua, niin olishan se melko täydellistä...

Tässä laihduttamista uudelleen käynnistellessä oon pannut merkille pari asiaa. Silloin, kun reilu vuosi sitten laihduttamaan aloin, totesin jo heti alkuun, että yksi kompastuskivistäni on juusto. Oon lapsesta saakka syönyt juustoa paljon, eikä ole epäilystäkään, että liikakiloni oon juustolla hankkinut, nimittäin yleisin ruokani on aina ollut juustovoileipä. Vaan eipä ole enää! Jo jouluna huomasin, kuinka tottunut olen syömään 10 % Kadettia (pieni mainos..), kun ennen laihduttamista söin mieluiten kermajuustoja, ja laihdutuksen alkuaikoinakin 17 % juustoja. Joulupöydässä oli tietenkin niitä rasvaisimpia juustoja, jotka olivatkin ihan oudon makuisia, kun on kevyempään tottunut. Ja nyt joulun jälkeen en ole juustovoileipiä syönyt ollenkaan! Huomasin nimittäin eilen, että jääkaapissa on vieläkin ennen joulua ostamani juustopaketti, johon en ole joulun jälkeen koskenut... Nykyisin tykkään syödä leikkeleitä, joista suosikkini on saunapalvikalkkuna. Kevyttä ja namia!

Toinen huomio on oikeastaan vanha huomio, joka on nyt muistunut mieleen. Mun on tosi paljon helpompi laihduttaa, kun käyn töissä. Päivittäiset syömiset on tosi hyvin hallussa, kun ottaa jotakin kevyttä evääksi ja sen lisäksi mulla on töissä näkkileipää ja iso reservi hedelmiä ja porkkanoita, joita napsin kahvitauoilla. Pysyy määrät ja ruokarytmi hanskassa, toisin kuin kotona ollessa, kun tulee syötyä tosi harvoin ja iiiisoja annoksia. Eli onpahan jotakin hyötyä tästä rutiiniraadannastakin. Plus että näillä jäätikkökeleillä on ihan kiva, että töissä riittää käytävää käveltäväksi. Toista se olis kotona kiertää ympyrää askelia kerätessä.

Tänään tsekkailin tilastojakin; paino tuntuisi tulevan alas 350 gramman viikkotahtia. Ei paha, ei ollenkaan... Sama kun jatkuisi, olisin pudottanut jalkaoperaation jälkeen kertyneet kilot viiden viikon päästä. Huokaus, näin ilmaistuna ei kuulostakaan enää yhtä positiiviselta! Mutta mihinkäs tässä kiire on?